Je hoeft niet 24/7 aan te staan. Besteed je storingsdienst uit!
21 maart 2023 

Je hoeft niet 24/7 aan te staan. Besteed je storingsdienst uit!

Een 24 uurs storingsdienst is voor noodgevallen. Maar die zijn er - gelukkig! - niet elk moment. Als bedrijf zit je dus regelmatig te wachten tot er iemand belt. Ben je zzp’er dan moet je dus of altijd ‘aanstaan’ of iemand in dienst nemen die de telefoon beantwoordt. En dat is niet goedkoop, zeker niet buiten de normale werktijden! 

Een beter betaalbare optie is om je storingsdienst uit te besteden. Dat hoeft niet altijd. Je kan dat ook doen op die momenten dat je niet bereikbaar bent. Of niet bereikbaar wilt zijn, want soms is het ook gewoon goed om even niet met werk bezig te zijn. Omdat je betaalt naar behoefte, zijn de kosten aanzienlijk minder dan wanneer je iemand in dienst neemt. 

Hoe het werkt om je storingsdienst uit te besteden aan een telefoonservice, leggen we je hier uit. 

Maximaal bereikbaar

Biedt jouw bedrijf een 24 uurs storingsdienst? Gefeliciteerd! Dat betekent dat je betrokken bent bij je klanten. 

Maar die betrokkenheid kan af en toe ook zwaar zijn, want je kan op elk moment een telefoontje verwachten. Zelfs als het uren stil is, kom je zo toch niet echt tot rust. Kies je ervoor om hiervoor iemand permanent in dienst te nemen, dan kan het zijn dat hij/zij uren niks zit te doen. Dat is kostbaar en bovendien brengt een vaste kracht een hoop geregel en verantwoordelijkheid met zich mee. Wil je wel altijd bereikbaar zijn, liever geen vaste kracht in dienst nemen en af en toe zelf ook genieten van je rust? Schakel dan door naar onze telefoon-antwoordservice. Dat werkt als volgt. 

Doorschakelen naar professionele telefonistes

Na een kennismakingsgesprek waarin je ons instructies geeft over jouw bedrijf en wanneer we moeten doorschakelen, krijg je van ons een doorschakelnummer. Op de momenten dat je zelf niet bereikbaar bent, schakel je door naar dat nummer. In het kennismakingsgesprek kun je ons ook veelgestelde vragen (en het antwoord daarop) doorgeven. Daarmee kan onze telefoniste die alvast zelf afhandelen. Dat scheelt jou alweer veel tijd.

Per telefoontje betaal je een klein bedrag. Dat bedrag is afhankelijk van je abonnement. Onze pakketten hebben we zo samengesteld dat je de voordeligste optie kunt kiezen voor jouw situatie. 

Op het moment dat onze telefoniste een gesprek voor jou binnenkrijgt, handelt ze al zoveel mogelijk basisstappen af voor ze de storing meldt. Op basis van jouw instructies, kan ze:

  • een veelgestelde vraag direct beantwoorden; 

  • doorschakelen naar degene die dienst heeft;

  • een belnotitie maken waar jij direct of later op kan reageren.

Sowieso maken we van elk inkomend gesprek een notitie. Die ontvang je naar keuze per SMS, e-mail of WhatsApp. En we zetten de notitie in je eigen dashboard, zodat je overzicht hebt van alle gesprekken. Op die manier raakt er nooit een notitie kwijt.

Doorschakelmogelijkheden

Misschien wil je niet altijd doorschakelen. Als je overdag aan het werk bent en het is niet druk, dan kun je gewoon zelf de telefoon opnemen. Maar ben je onderweg of bezig met een klus, dan wil je wel zeker weten dat de telefoon wordt opgenomen. Voor elk moment bieden we een passende oplossing. Dit zijn je opties:

1. Permanent doorschakelen
Al je telefoontjes gaan direct door naar onze telefoniste. Je hebt hier geen omkijken naar en je bent altijd bereikbaar voor bellers. 

2. Doorschakelen na 10 seconden
De telefoon schakelt door naar ons als je niet binnen 10 seconden opneemt. Dat is zelfs voor ongeduldige bellers snel genoeg!

3. Doorschakelen bij in gesprek
Ben je in gesprek? Dan gaat het inkomende gesprek automatisch door en antwoordt onze telefoniste. 

4. Doorschakelen bij geen bereik
Bij geen bereik, schakelt het gesprek automatisch door naar onze telefoniste.

Je kan zelf kiezen welke optie het makkelijkste is op het moment dat je doorschakelt. Dit regel je eenvoudig zelf via je telefoon. 

Wie staat jouw klanten te woord?

Natuurlijk wil je wel dat degene die jouw telefoontjes aanneemt, dat op een nette manier doet. Je werkt tenslotte hard genoeg om je klanten tevreden te houden. Dan wil je dat die service ook doorklinkt als ze je bellen. Als je naar ons doorschakelt, kun je er zeker van zijn dat een professionele telefoniste je bellers te woord staat. Onze telefonistes zijn geselecteerd op hun telefoonstem en geduld, en ze worden door ons continu getraind in gesprekstechnieken en klantvriendelijkheid. Kortom, je klanten zijn niet overgeleverd aan de eerste de beste invalkracht. 

Heb je internationale klanten, dan kunnen ze zelfs de telefoon beantwoorden in het Duits en Engels.

Antwoordservice voor 24 uurs storingsdiensten: de voordelen

Voor je klanten maakt het niet uit wie de telefoon opneemt, als ze maar snel worden geholpen. En voor jou heeft het veel voordelen om door te schakelen naar onze antwoordservice, zoals:

  • Het filteren van gesprekken: spoed gaat door, de rest kan later.

  • Dagelijks opzegbare abonnementen waardoor je nergens aan vastzit. 

  • Betalen naar gebruik: onze pakketten passen bij het aantal gesprekken dat je verwacht. 

  • Geen zorgen en verantwoordelijkheid voor eigen personeel.

  • Vervanging van eigen personeel tijdens vakantie en ziekte is niet meer nodig.

  • Eindelijk focussen op waar je mee bezig bent of uitrusten als je daar behoefte aan hebt. Jouw vrije tijd is ook echt vrije tijd!

Je kan dus met een gerust hart lekker Netflixen of uit eten gaan zonder de hele tijd je telefoon in de gaten te houden. Is er echt een spoedgeval, dan neemt onze telefoniste contact met je op.

Wil je gratis en vrijblijvend ervaren hoe het is om je storingsdienst uit te besteden?

Klinkt dit je wel aantrekkelijk in de oren? Dan hebben we goed nieuws. Je mag onze telefoondienst 30 dagen lang gratis en vrijblijvend uitproberen. Vul je gegevens in, dan nemen we daarna contact met je op om kennis te maken. Hebben we alle informatie om jouw klanten goed te woord te staan? Dan sluiten we je binnen 30 minuten aan en kun je vanaf dat moment naar ons doorschakelen. Spreken we je snel?

Wil je meer informatie over onze telefoonservice?