Als je eraan denkt om je telefoontjes door te schakelen naar een telefoonservice, dan wil je natuurlijk wel zeker weten dat je klanten in goede handen zijn. Want hoe de telefoon wordt opgenomen en het gesprek wordt afgehandeld, heeft direct impact op je uitstraling als bedrijf. Een vriendelijke stem, een goede oplossing; het doet wonderen voor je klantentrouw.
Hoe vind je een telefoondienst die niet alleen voldoet aan jouw behoeften, maar ook je bedrijfsimago versterkt?
In deze blog vertellen we je op welke punten je telefoondiensten kunt vergelijken om de beste telefoonservice voor jouw bedrijf te vinden.
7 punten om telefoonservice op te vergelijken
Telefoonservices bieden min of meer dezelfde diensten: ze nemen allemaal de telefoon voor je op wanneer jij dat wilt. Maar hoe ze dat invullen en hoe ze de inkomende gesprekken terugkoppelen, verschilt per telefoonservice. Wij geven 7 punten waarop ze verschillen en waarop je telefoonservice kunt vergelijken.
1. Tariefberekening
Telefoonservices werken met andere tariefberekeningen. Bij de meeste sluit je een abonnement af en soms betaal je daarnaast nog een bedrag per telefoongesprek of minuut. Vooral dat laatste is belangrijk, want je kan vaak wel inschatten hoeveel telefoontjes je krijgt, maar niet hoelang een gesprek duurt. Bovendien wil je niet dat de telefoniste onnodig het gesprek verlengt.
Bij Antwoordservice-telefoonservice heb je keuze uit 2 pakketten: een pakket inclusief 65 gesprekken en een pakket zonder, waarbij je een klein bedrag per gesprek betaalt. Je kan kiezen wat voor jou het voordeligst uitpakt. Omdat we per gesprek rekenen, kun je vooraf bepalen of het in je budget past, en wanneer je naar ons wilt doorschakelen.
2. Personeel telefoonservice vergelijken
Elke telefoondienst heeft andere werknemers en een ander arbeidsbeleid. Sommige werken met studenten, parttimers of juist fulltimers, thuiswerkers; alles is mogelijk.
Bij Antwoordservice-telefoonservice werken we heel bewust met fulltime telefonistes die op locatie werken. Zij krijgen van ons een training voor ze aan de slag gaan en worden continu gecoacht. Vooraf maken we kennis en kun je ons briefen over jouw bedrijf, zodat zij op de hoogte zijn van wat je bedrijf doet en hoe je wilt dat zij met jouw klanten omgaan. Voor je klanten is het alsof ze rechtstreeks met jouw bedrijf communiceren.
Zo weet jij dat je klanten worden geholpen door een klantvriendelijke, goed geïnformeerde telefoniste, zonder afleidende achtergrondgeluiden. Wel zo professioneel, toch?
3. Doorschakelmogelijkheden
Elke telefoonservice biedt andere mogelijkheden om door te schakelen. Wat past het beste bij jou? Wil je dat de telefoniste altijd voor je opneemt? Of wil je doorschakelen als je zelf niet kunt opnemen? Of vind je het wel een geruststellend idee als de telefoon automatisch naar ons doorschakelt als er na drie keer overgaan nog niet is opgenomen?
Al deze opties zijn mogelijk bij Antwoordservice-telefoonservice.
4. Controle over je klantcontacten
Een ander punt om een telefoonservice op te vergelijken, is hoe je feedback krijgt over de ingekomen gesprekken.
Bij ons ontvang je van elke interactie direct een bericht via sms, e-mail of WhatsApp. En je vindt een overzicht van alle inkomende gesprekken in je persoonlijke dashboard. Of in je eigen CRM-, agenda- of klantsysteem. Net wat jij het handigst vindt.
5. Contractduur
Niets blijft lang hetzelfde in het bedrijfsleven. Daarom is het goed om je telefoondienst te vergelijken op contractduur. Want wat als de zaken veranderen? Stel dat je iemand in dienst neemt? Of als er iemand ziek wordt? Of als je ineens heel snel groeit? Of juist krimpt? Daarom wil je nergens lang aan vastzitten.
Bij Antwoordservice-telefoonservice kun je je abonnement op elk moment wijzigen of opzeggen. Dat is lekker flex.
6. Openingstijden
Wanneer bellen jouw klanten je vooral? De beste telefoonservice is natuurlijk het bedrijf dat die openingstijden biedt.
Wij zijn maandag tot en met vrijdag beschikbaar van 08.00 uur tot 18.00 uur. Dit is standaard inbegrepen bij je abonnement. Voor € 10,- per maand kun je uitbreiden naar de avonden en het weekend. Op de werkdagen ben je dan bereikbaar tot 22:00 uur en in het weekend van 09:00 tot 17:00. En zelfs 24/7 is bij ons bespreekbaar.
7. Gratis proefperiode
Wil je een telefoonservice echt goed vergelijken? Kijk dan of ze een gratis proefperiode bieden. Dan kun je zelf ervaren wat de beste telefoonservice is voor jou.
Onze telefoonservice nu 30 dagen gratis vergelijken!
De keuze voor de juiste telefoonservice kan een gamechanger zijn voor je bedrijf. Daarom is het belangrijk om te vergelijken welke telefoondienst bij jou past.
Bij Antwoordservice-telefoonservice mag je ons 30 dagen gratis en vrijblijvend uitproberen!